Information om fläktar & filterbyte
- Fläkten är lägenhetsinnehavarens ansvar.
- Fläktfiltren bytes 1 gång/år vid den årliga servicen som anordnas av styrelsen.
- Kostnad för eventuella fel som upptäcks och åtgärdas vid servicen bekostas av lägenhetsinnehavaren.
- Styrelsen köper in filter till samtliga lägenheter och kostnaden påförs sedan på respektive lägenhetsinnehavare.
- Vid problem med fläkten: kontakta styrelsen. Eventuell reparationskostnad står varje lägenhetsinnehavare för själva.
- Det är viktigt att du som lägenhetsinnehavare rengör gallret i fläkten med jämna mellanrum
Notera: Var 7:e månad tänds en lampa på kontrollpanelen som indikerar att det är dags för filterbyte, om denna tänds så kan ni själva släcka den genom att följa dessa steg:
För att återställa filterbyte-varningen på din Flexit-enhet:
- Öppna frontluckan (dra den uppåt)
- Leta efter knappen märkt RESET (den sitter bredvid symbolen för filter).
- Tryck och håll in RESET-knappen i ca 5 sekunder tills lampan/släckningen för varningen försvinner.
- Stäng luckan igen.
- Detta nollställer timern för filterbyte och tar bort varningen.
Klicka på följande länk för att se video på hur man nollställer indikationslampan: Youtube - Nollställning av flexit panel