Information om fläktar & filterbyte

  • Fläkten är lägenhetsinnehavarens ansvar.
  • Fläktfiltren bytes 1 gång/år vid den årliga servicen som anordnas av styrelsen.
    • Kostnad för eventuella fel som upptäcks och åtgärdas vid servicen bekostas av lägenhetsinnehavaren.
    • Styrelsen köper in filter till samtliga lägenheter och kostnaden påförs sedan på respektive lägenhetsinnehavare.
  • Vid problem med fläkten: kontakta styrelsen. Eventuell reparationskostnad står varje lägenhetsinnehavare för själva.
  • Det är viktigt att du som lägenhetsinnehavare rengör gallret i fläkten med jämna mellanrum

Notera: Var 7:e månad tänds en lampa på kontrollpanelen som indikerar att det är dags för filterbyte, om denna tänds så kan ni själva släcka den genom att följa dessa steg: 

För att återställa filterbyte-varningen på din Flexit-enhet:

  • Öppna frontluckan (dra den uppåt)
  • Leta efter knappen märkt RESET (den sitter bredvid symbolen för filter).
  • Tryck och håll in RESET-knappen i ca 5 sekunder tills lampan/släckningen för varningen försvinner.
  • Stäng luckan igen.
  • Detta nollställer timern för filterbyte och tar bort varningen.

Klicka på följande länk för att se video på hur man nollställer indikationslampan: Youtube - Nollställning av flexit panel
 

Här finns manual för Flexit-panelen:  Flexit 60 manual